Tuesday, November 9, 2010

Melangkah Ke Tingkatan satu.

Program Ceramah
Tarikh: 8 November, 2010
Hari : Isnin
Tempat : Dewan Peperiksaan SKTMR2.
Oleh Pn Salbiah Lauto..
Masa:  10.10 pg hingga 12.40 tengah hari..

 Pn. Zakiah..selaku Penyelaras tahun 6,
menyampaikan taklimat terlebih dahulu sebelum ceramah disampaikan..


Salam..

Kepada semua pelajar  tahun 6.
Syukur Alhamdulilah, dengan limpah dan kurniaNya dapat kita bersama dalam majlis ilmu dalam program ceramah Melangkah Ke Tingkatan 1..

Tinggal beberapa hari lagi semua pelajar akan menamatkan persekolahan di SKTMR2..

Pelajar-pelajar yang dikasihi ..

Mungkin semua sudah mengetahui tentang maklumat penting ini.Keputusan UPSR, akan diumumkan pada hari Khamis 11 November seperti yang telah diketahui melalui media massa. Keputusan ini merupakan penanda aras bagi pelajar apabila melangkah ke tingkatan satu. Walaubagaimanapun , Sekiranya keputusan itu tidak memihak kepada kamu, jangan bersedih hati, bukan rezki . Ini hanya langkah permulaan sebagai satu pengalaman.

Bagi pelajar yang berjaya , tentunya  merasa gembira dan  sudah tentu kamu akan berkongsi kegembiraan dengan keluarga dan guru-guru . Kejayaan yang bermakna ini adalah hasil usaha sendiri dan bukanlah diraih secara kebetulan  .

Pada minggu terakhir persekolahan, pelajar akan mendapat surat tawaran ke Tingkatan Satu. Pelajar dinasihatkan agar peka akan surat tawaran tersebut. Rujuk pada surat,  tarikh pendaftaran, dokumen-dokumen  yang perlu disediakan, yuran , buku2 yang perlu dibeli dan lain-lain .

Kepada semua pelajar diucapkan selamat melangkah ke tingkatan satu,  Suasana pembelajaran di Sekolah menengah tentunya berbeza dengan sekolah rendah. Justeru,  diharapkan semua akan  cepat  membiasakan dan menyesuaikan diri dengan suasana sekolah  dan kawan-kawan baru.

No comments:

Post a Comment